Zawieszki reklamowe – rodzaj doczepianych etykiet

Dostępne w ofercie firm zajmujących się m.in. co-packingiem zawieszki reklamowe to nic innego, jak rodzaj doczepianych etykiet. Niektóre produkty nie mogą być opakowane ani nie dysponują wolną powierzchnią, na której można by umieścić zwyczajową, płaską etykietę. Zamiast nich stosuje się więc zawieszki bądź metki, przymocowane do produktu ozdobnym sznurkiem z tkaniny lub tworzywa. Mocowanie nie jest skomplikowane ani trwałe, więc osoba kupująca gotowy produkt po zapoznaniu się z treścią zawieszki jak najbardziej może ją oderwać – co prawda nie zaleca się tego w związku z tym, że producent może umieścić tam szereg istotnych informacji.

Przeważnie spotyka się zawieszki reklamowe na produktach takich jak obuwie lub odzież. Trudno wyobrazić sobie, by na powierzchni sukienki czy garnituru mogła istnieć jakakolwiek etykieta z informacjami. Dyskretne umieszczenie zawieszki pozwala pogodzić estetykę produktu z funkcjonalnością. Większość zawieszek lub metek jest przygotowana tak, by nie niszczyć się pod wpływem prania, prasowania lub podobnych czynności, jakimi mogą być poddawane produkty. Producent zakłada, że charakter zawieszek będzie reklamowo-informacyjny. Skutkuje to tworzeniem projektu z logiem (przynajmniej) i hasłem reklamowym albo danymi pozwalającymi zidentyfikować producenta. Nawet na mniejszych zawieszkach można to wkomponować tak, by jednocześnie zawrzeć wszelkie istotne informacje i nie wpłynąć negatywnie na finalną estetykę zawieszki. Druk cyfrowy bądź fleksograficzny użyty na wybranym materiale gwarantuje trwałość przedmiotu i chroni dane przed zniszczeniem.